PAN Tidak Sambut Gencatan Senjata..Terus Serang PAS Lebih Keras

zokarnainAIDCNews – 18/7/16 –Saranan Timbalan Presiden PAS, Datuk Tuan Ibrahim Tuan Man tidak disambut, sebaliknya aktivis PAN terus menyerang parti Islam itu dengan kritikan yang lebih keras.

Penggerak PAN kawasan utara, Ustaz Zolkarnain Abidin menuduh pimpinan PAS telah mempedayakan ahli supaya hidup sederhana sedangkan pimpinan parti Islam itu hidup bermewah-mewah.

Berikut kenyataan media Ustaz Zolkarnain :

ORANG-ORANG BAWAH PAS DIPERDAYA, ORANG ATAS-ATAS SIBUK CARI TANAH, KUMPUL HARTA, HIDUP BERMEWAH-MEWAH – BEKAS ADUN PAS SANTAN, PERLIS

1. Solidariti untuk Turki. Selama ini aku betul-betul anggap semua pemimpin utama Pas, kehidupan mereka sangat sederhana. Tidak memandang dunia apatah lagi mengambil kesempatan untuk menimbun harta.

2. Mereka betul-betul berjuang dan berkorban untuk Islam. Fokus mereka ialah Islam dan rakyat. Aku anggap mereka tiada masa utk fikirkan keselesaan diri kerana mereka gigih memikirkan urusan umat dan Islam.

3. Kalau mereka ada kereta, sekadar untuk boleh bergerak ke sana sini. Kalau ada rumah, sekadar untuk tidak kena hujan. Kalau ada tanah sekadar untuk tanam lima enam pokok cabai.

4. Itulah kepercayaan dan baik sangka aku kepada mereka. Dalam usrah itulah juga yg ditekankan. Ada pengikut yg tiada harta sanggup jual ibu ayam sedang mengeram dan kelapa tumbuh utk sara aktiviti Pas.

5. Selepas kes saman seorang YDP Pas bahagian di Kelantan, terdedah Mustafa Ali dan Abdul Halim ada ribuan ekar tanah atas nama peribadi (bukan milik parti?), aku jadi meluat dan melugai.

6. Aku rasa selama ini pengikut Pas diperbodoh dan diperkuda oleh pemimpin mereka yg hidup mewah. Jihad, pengorbanan hanya lagu yg didendang utk melalikan mata dan hati pengikut supaya perangai sebenar mereka tertutup.

7. Mereka pakai kereta besar, beli plat istimewa, rumah agam tersergam, beli gelar datuk, umrah dan melancong sana-sini atas nama seminar perjuangan Islam dan sebagainya. Apabila balik ke kampong, berceramah, mereka pun kobarkan semangat pengikut supaya berderma utk perjuangan. Itulah realiti.

8. Ada yg lebih bijak. Tampil dgn gaya ulama yg zuhud, pakai serban, jubah di depan pengikut, tapi di belakang pengikut mereka bersedap-sedap, bersenang-senang dgn kemewahan hidup. Siap naik flight first class, tidur di hotel 5 bintang, makan di restoran high class. Pengikut pula makan di bawah khemah di belakang pentas ceramah.

9. Aku dengki? Aku bukan dengki tapi aku meluat dgn kepuraan-puraan kamu. Aku melugai dgn kehipokritan kamu. Aku jelak dgn tipudaya kamu. Faham ke lebai?

10. Solidariti untuk Erdogan dan Turki.

Ustaz Zolkarnain Abidin
MANTAN ADUN PAS SANTAN
1999-2004

2 thoughts on “PAN Tidak Sambut Gencatan Senjata..Terus Serang PAS Lebih Keras

  1. apa la bodoh sgt ustaz tu.. takkan la baru nak tau benda ni.. dia ingat dia hidup di zaman salafussoleh.. kalau org mcm mustafa spender putih getah longgar tu pun blh jd setiausaha parti islam.. apa yg nak di harapkan.. islam takkan tertegak melalui org mcm mat sabu kaki burit.. anwar kaki jubur derr.. kalau adalah org yg percaya dgn tukar kerajaan, islam akan lebih baik, hidup akan lebih mewah dialah manusia yg paling bodoh dia atas muka bumi ni dan org camni tak patut hidup pun..

    Like

  2. Kita kategorikan ‘ustaz’ ni antara yg paling bodoh disebabkan kenyataan bodoh mcm ni. Agak2 nya pemimpin atasan di dalam PAN ni dulu hidup zuhud ke ketika di dalam PAS? Adakah Khalid Samad, Mat Sabu dan Salahuddin Ayub guna kereta Viva, tinggal di rumah flat dan duit simpanan cukup2 mkn di dlm akaun bank? Kebangangan apakah ini? Adakah ustaz ini juga hidup zuhud dan tidak mengambil elaun adun? Sekali lagi, kamu cuba menyelak kain orang lain padahal kain kamu sudah koyak rabak di punggung kamu tanpa kamu menyedarinya..

    Like

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s