Kenapa Tunggu Arahan PKR Untuk Isytihar Harta

adam-rosly-670x419 AIDCNews – 18/11/16 –Ketua AMK PKR Ampang Datuk Adam Rosly menyatakan kesediaannya untuk mengisytiharkan hartanya sekiranya menerima arahan langsung daripada kepimpinan parti.

Namun tambahnya tiada keperluan untuknya berbuat demikian pada masa ini kerana tidak memegang apa-apa jawatan awam.

“Saya setuju dengan cadangan isytihar harta, tetapi apa keperluannya? Saya bukan penjawat awam. Tetapi saya bersedia melakukannya jika ada arahan parti untuk jernihkan kerajaan.

“Saya juga sudah sediakan peguam untuk itu. Saya juga akan isytihar harta jika terpilih sebagai calon dalam pilihan raya akan datang,” katanya pada sidang media di pejabat PKR Parlimen Ampang hari ini.

Namun, jawapan Adam yang dilihat berdolak dalih dengan berselindung di sebalik parti itu gagal menamatkan spekulasi misteri kekayaan mengejut yang dimilikinya itu.

“Jutawan Muda PKR, Dato’ Adam Rosly kata dia takkan isytihar hartanya selagi parti tidak mengarahkannya berbuat demikian.

“Hari tu kata, dia kaya sebab mewarisi bisnes keluarga tapi sekarang bila bab isytihar ni kenapa kekayaan peribadi bersangkut paut dengan parti pula? Ker kekayaan tu datang dari hasil ‘rompakan tanpa senjata’ PKR?,” soal Rezqeen Hill.

2 thoughts on “Kenapa Tunggu Arahan PKR Untuk Isytihar Harta

  1. Selama 12 tahun bermula dari tarikh Keadilan di tubuhkan saya berkorban ,menghabiskan masa ,tenaga dan wang ringgit utk membantu kelansungan hidup PKR di negeri saya.Tiada kesenangan ,tiada kekayaan yg saya kecapi dari PKR ,saya pun seorang peniaga dan profesional juga.Malah ianya berakhir dgn saya menyedari bahawa saya telah di tipu oleh tokoh tertentu,dimana rupanya selama ini saya berkorban utk membela pesalah liwat ,bukan orang yg di zalimi.Tapi mereka yg baru beberapa tahu mencebur diri dalam PKR sekarang,mampu menjadi multi millioner dalam sekelip mata.Aduh hebatnya,ditambah pula dgn mendapat anugrah secara ‘lompat’ ke title dato dari Pahang pula tu,cukup hebat.

    Like

  2. Dia mencabar Ismail Kijo? Lu silap bro. Ismail Kijo org berpengalaman. Dia dan Jamal jika dah persoal kan, bukan dgn tangan kosong bro. Mereka dah ada bukti di tangan. Lu ingat tak ketika Lim Guan Eng dgn kes banglo? Lu ingat Dato Shabudin tuduh kosong ka bro? Walaupun lu ada title Datuk tapi lu budak2 bro, lu hingus meleleh. Pendek kata lu BODOH bro. Selamat dtg ke hotel sungai buloh

    Like

Leave a Reply

